I am not Alone

7 Ocak 2011 Cuma

Mim Hadiseleri: Makyaj + Ben

Hiç yazasım yoktu aslında. Çünkü buraya 1000'lerce kelime yazarken daha başlanmamış Çin Ekonomisi üzerine yazacağım makale bana göz kırpıyordu sağdan sağdan. Ama, pek sevgili Zat-ı Hatun ve femida mimleyivermiş beni. Yazmasam ayıp olur değil mi?

~~~~~~~~~~~~~~~~

İlk mim makyaj üzerine bir şeyler yazmamı söylüyor. Aslında benim yazmayı planladığım bir konuydu bu zaten. Ama hazır yeri gelmişken bir iki şey yazalım. 

Şimdi ben makyaj yapmayı seviyorum beni mimleyenlerin aksine ve hani ayıptır söylemesi ama sanırım makyaj malzemelerimi toplasak küçük çaplı bir servet ederler. (Evet, babama ben de acıyorum.) Birazcık aşağıda gördüğünüz malzemeler, benim en çok kullandığım malzemeler. Yani günlük makyaj malzemelerim. 


Korkmayın, ortalıkta palyaço olarak da gezmiyorum. Sadece, özellikle soğuk havada saçma sapan bir şekilde kıpkırmızı olan bir suratım var. Onu fondöten ile sakinleştirmem gerekiyor. Sonra kalıcı olsun diye hafif bir pudra. Ehh dudakların rengi gitti, onlara da renk vermek lazım. Bunlar her gün yaptığım basic işlemler ve sadece 5 dakikamı alıyorlar. Geri kalan 5 dakikam da göz makyajıma gidiyor. Eğer gün uzun olacak ise süper kalıcı bir likit eyeliner, suda çıkmayan rimel ve göz kalemi işimi görüyor. Hepsi siyah tabii. Yok bir kaç saatlik bir makyaj lazım ve üstümde renk varsa, yeşil, mor ya da mavi bir far sürüyorum. Ama tercihim her zaman siyah göz makyajından yana. Özellikle şu Arap kadınlarının nasıl yaptığı bulsam o göz makyajlarını, hep öyle gezeceğim. Sürmem varda, ben süremiyorum nedense onu. 

Gece makyajı ise tam bir eğlence benim için. Bir saatimi yiyebiliyor zaman zaman. Michelle Phan sağ olsun, yakında daha da ilginç şeyler deneyebilirim.

Makyajın sevmediğim tek kısmı sanırım temizlemesi. Tonikler, temizleyici sütleri, göz makyajı temizleyicisi, bla bla bla. Her şeyi aksatıyorum da, işin temizlik kısmına ayrı önem gösteriyorum. Yani zaten kirli cilde makyaj olmaz, değil mi? 

Makyaj güzeli miyim? Zaten güzel olup olmadığım bile tartışmalı. Ama makyajla mı çekici oluyorum? Hayır. Makyajı millet beni beğensin diye mi yapıyorum? Kesinlikle hayır. Makyaj kendim için. Kendi kendimi şımartmamın bir yolu daha sadece bence. Hani bazı kızlar vardır, normalde afrodit gibi gezerler final dönemi ise zombi gibi. Yok abi, final döneminde bile makyajımı yapıyorum ben. 10 dakika lan! 

Son bir şey, makyaj ile ilgili. Öncelikle, kesenin ağzını açacaksın. Ne yazık ki, ürünün kalitesi önemli. Kaliteli ürünler de pahalı. Bana kalsa bütün malzemelerimi M.A.C'ten alabilirim. İnanılmaz güzel bir marka, satış elemanları süper kaliteli ve o kadar da pahalı değil özellikle kampanyalarına denk gelirseniz. Shiseido ve Inglot var sırada, favori marka listemde. Renklerine tapıyorum resmen. Maybelline ve Max Factor'de kesemi fazla açamadığım zaman tercih ettiğim markalar. Dior, Versace'den falan da bir iki eşyam var ama gerçekten olmasa da olurmuş. 

~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sıkıldınız değil mi? Tamam şimdi ikinci mime geçiş yapıyorum hemen. 

1. Yaş kaç?
21 oldum mu ben? Yok daha olmadım. 20.

2. İsmimin son harfi?
E

3. En sevdiğiniz renk? 
Sanılanın aksine siyah değil, kırmızı

4. Kilonuz kaç?
Utandığımdan falan değil ama 5 senedir tartılmadım sanırım. Ama Mika'nın Big Girl'lerinden biriyim desem mesela?

5. Boyunuz kaç ? 
Tam 1.70.

6. Kaçıncı çocuksun? 
İlk çocuğum ben. Birtanecik kardeşime gıcık abla rolü yapıyorum.

7. En sevdiğiniz şarkı? 
Don't Cry

8. Sigara kullanır mısın? 
Ahhh ahhh, şu soruya hayır demek isterdim.

9. Alkol?
Eskisi kadar değil. Bir kokteyl ile gece geçiren insanlardan oldum. (Berry'nin dediğine göre babaanne olmuşum.) İstisnalar kaideyi bozmaz bu arada.

10. Sarışın mı esmer mi? 
Doğal sarışınlar. Ama kızıllar candır.

11. Çayı fincandan mı? Bardaktan mı?
Çay alabileceğim yer yakınsa, ince belli bardak olsun. Yok uzaksa sürahi bozması fincanlarım var benim.

~~~~~~~~~~~~~~~~~

İsteyen üstüne alınsın bence. Düşünemedim insan şimdi. 

8 yorum:

  1. oo yea beybi:) malzemelere gel yaa ciddi servet var bebeğim orda,aman tanrım cidden hiç alakam yok makyajla anlaşılan benm:) ama bende istiyorum yeni ciciler, bu arada pudra alcam ne aliim hatun madem bu kadar bilgin var:) hemen bi kaç özellik ekleyiver yada sadece gdip pudra istiyorum lan ben mi diyeyim:))

    YanıtlaSil
  2. Pudra istiyorum ben lan deme, sana en yeni ürünlerini satmaya kalkıyorlar hep sonra. Fondöten ile kullanıcaksan çok önemli değil bence ama ten renginde yoksa bir ton açığını al. M.A.C candır diyorum. Hatta ve hatta git orada adam akıllı yapsınlar makyajı gör ondan sonra al :)

    Yok, fondötensiz kullanıcaksan, iyi bir pudra alman lazım. Hani kremsi olanlar var ya onlardan. Amaan dikkat et, bunlarda renk çok önemli.

    Ama işte gittiğinde satış görevlisini çevir ve nasıl bir şey istediğini anlat. Günlük kullanım içinse mineralli bir pudra alsan daha iyi olur.

    İyiki, bir soru sordun, destan yazdım resmen.

    PS: Sen bir de evdeki far koleksiyonumu görsen...

    YanıtlaSil
  3. femidayla aynı tepkiyi verdim "oo yeaa" . bundan sonra makyajla ilgili sorum olursa sana geliyorum hacı şlfksd

    YanıtlaSil
  4. :))oo my goodness diyorum mineralli mi o da ne:D
    ciddi sekilde cahilim ezildim şlkjhgd
    şimdii fondötenle kullancam büyk ihtmal ama fondötenmn rengi ten rengmn bi ton koyusu suratım kirec gbi oluo bzen die öle almıstım innovia mı ne o markanın:) ve dedgn markalarıda hiiç duymadıydım:) iyi oldu iyii ne demşer bilmemek degl ögrenmemekk

    YanıtlaSil
  5. ps far koleksiyonunu da merakk etmedim degil:)

    YanıtlaSil
  6. Bildiğin pudra ama daha sağlıklı ve daha doğal ve daha güzel gözüküyorlar, bir kaç markada var bildiğim kadarıyla.

    Yok uğraşmayacaksan, transparan pudralar var onlara bir bak derim. Sadece makyajı sabitlemeye yarıyorlar. Fondötenin zaten koyu olduğu için daha da koyultmaya gerek yok derim :D

    innovia, duydum ama hiç kullanmadım. :)

    Evde olmasaydım, üşenmez çekerdim farları da. Yurtta hiç bırakmamışım neredeyse.

    İyice moda blog'una çevirdim buraları :D

    YanıtlaSil
  7. Body Shop ürünlerine bakabilirsin istersen. Güzeller ve uygun fiyatlılar.

    M.A.C içinde, ne yazık ki, adamlar sadece kendi mağazalarında satıyorlar ürünlerini. Ama sanırım siz Ankaralılar için Ankamall'da varmış yanlış bilmiyorsam. Hiç bir şey almayacaksan bile git sana makyaj yapsınlar.

    YanıtlaSil
  8. :) bebegim bn ankarada degilim hatun ankarada:))
    istanbula gelince bakayım body shopa bari transparan iyi fikirmiş,vanilyalı vücut spreyide alacayydım gitmişken onuda alırım:)

    YanıtlaSil

Fazla gelmeyin üstüme olur mu?

Gitmeden bunlara da bir bak